… nie vždy to tak bolo

... nie vždy to tak bolo

Prvý "podnik", ktorý som otvoril mal názov "Bazár Z". Mal som 18 a skúsenosťami som ovplýval ako Quasimodo krásou. I keď som moju drahú skúsenosť ešte dlho splácal anglickým platom a to ešte v dobe kedy libra mala hodnotu v prepočte dvoch eur, pozerám sa na ňu ako na dôležitú stopu, ktorú som vo svojej škole života zanechal. I keď som doposiaľ nevidel taký nádherný bazár, kde zebričky pod stromom vyspevujú romantické árie dnes už viem, že len toto nestačí, aby firma dokázala prežiť viac ako dva kvartály.

Ilustračný obrázok zebričiek

Najväčším problém bolo, že som nevedel "PREČO" to robím a mojím hlavným dôvodom boli peniaze, teda "ČO" som chcel, ale taký bol i výsledok. Dnes nech sa púšťam do čohokoľvek, mojím hnacím motorom sú dôvody "PREČO" to robím. I keď sa môže náplň "ČO" v priebehu doby meniť, pointa "PREČO" však zostáva. Pokiaľ tak fungujete i Vy, tak výsledok ktorý je po Vás by mal byť hmotným dôkazom toho v čo veríte. Ak sa ale naopak zameriavate iba na rast "ČO" na úkor "PREČO", Vaša schopnosť dosiahnuť v budúcnosti úspech je na vzostup a Vy sa stratíte.

Ani som netušil a možno akosi podvedome, som v ďalšom podnikaní začal aplikovať svoje "PREČO" a ľudia, ktorí verili v to čo aj ja, sa začali zbiehať ku mne ako osy na med - boli priťahovaní z veľmi osobných dôvodov. Do cieľovej rovinky Vás teda nedostane len kvalita Vašich produktov alebo služieb, ale hlavne  ľudia, ktorí zdieľajú Vaše hodnoty a presvedčenia. Ak sa pozrieme na to z opačnej strany zistíme, že investovať peniaze a energiu do získavania zákazníkov, ktorí od Vás kúpia len pokiaľ to vyhovuje ich praktickým požiadavkám je úplne zbytočné. Nezdieľajú, v tom horšom prípade nepoznajú, Vaše "PREČO" a teda nestávajú sa lojálnymi.

A čo Vy priatelia?! Viete "PREČO" robíte to čomu sa venujete?

Comments are closed.