Odkrojte si kúsok

Odkrojte si kúsok

Už v minulom článku som spomínal, že mám pocit, ako keby sme sa v tovare topili. A je to tak. Na trhu je toľko produktov a služieb, že to spotrebiteľ nemá šancu ani sledovať. Všade kde sa oko mihne tam sú billboardy, letáky, reklamy na budovách, autách, v rádiu, televízii, internete,..  každý niečo predáva, ponúka. A tam niekde ste aj Vy - malý živnostníček, alebo firma, ktorá si chce ukrojiť kúsok trhu. Na to aby sa Vám to podarilo je dôležité vybrať si ten správny nôž. Ak o sebe nedáte vedieť, tak neexistujete a je takmer jedno čo robíte.

 

Ak máte produkt, alebo službu, ktorá je unikátna, alebo cenovo výhodná, môžete investovať do ústnej reklamy, ktorá nie je tak náročná na financie a zakladá si na odporúčaniach. Vašim vkladom bude čas a prozákaznícky prístup. Spokojný zákazník odporučí známemu a známy známemu... Výhodné, ak fungujete vo svojich priestoroch a netlačí Vás nájomné, výplaty alebo časový plán. V tomto prípade sa nedá garantovať kedy (a či vôbec, ak bol zákazník spokojný) odporučí produkt, službu svojmu známemu a či známy (ak vôbec) práve potrebuje Vaše služby. Tento spôsob reklamy je použiteľnejší skôr pre frekventovanejšie miesta, pretože čím viac ľudí Vás navštívi v prvom okamihu, tým skôr si začnete budovať povedomie.

 

Ak však nemáte čas čakať na to kým si Vás zákazníci nájdu a budú Vám robiť reklamu zadarmo a sami, pripravte si financie, kreativitu, podnikateľský pohľad, názor a predsudky spotrebiteľa (prieskum). Tieto ingrediencie budete potrebovať ku tomu, aby ste vymiesili najlepšiu reklamu. Musí byť jasná, pútavá, totožná s cieľovou skupinou a dostatočne dlho v obehu, aby ju spotrebiteľ vôbec zachytil. A to najdôležitejšie, musí byť účelná, tzn. prečo vôbec reklamu robíte, čo s ňou chcete dosiahnuť, čo chcete zdeliť, koho osloviť a čo o nich viete. Ak ste si nerobili ešte prieskum, tak začnite! Bez prieskumu letíte do neznáma. Ak nepoznáte prostredie, nemáte ani kompas a kontrolka paliva rýchlo klesá. Neviem ako Vy, ale ja by som do takého lietadla nenastúpil 🙂 Čím viac sa začnete zaoberať týmito otázkami, tým viac sa budete cítiť ako ryba vo vode.

 "Všetky nápady spočívajú v tom, že si všimneš niečoho, čo ti pomôže vidieť niečo, čo si si predtým nevšimol a čo ti potom pomôže vidieť niečo, čo ani nie je viditeľné."

Pri tvorbe reklamy na zariadenia z oblasti technológií si dajte pozor, aby klient pochopil vyzdvihované prednosti. Napríklad reklama na novú kameru s x-násobným zoomom a novým CCD snímačom bude spotrebiteľovi omnoho jasnejšia a pútavejšia ak miesto čísel a parametrov zvolíte jasný obsah: "Výkonný zoom Vám umožní z desiatich krokov pozrieť si včelie gule a CCD snímač s rozlíšením x-tisíc pixelov Vám ponúkne obraz tak ostrý, že tie gule nielenže uvidíte, ale navyše spočítate koľko je na nich chĺpkov."

 

Ak sa Vám podarí časom vyrásť do veľkej spoločnosti, pamätajte prečo to robíte a pre koho to robíte. Bez zákazníkov by ste tu neboli. Možno potom spravíte zárez do histórie a tak ako Apple, Sony, ... si vytvoríte vlastné pravidlá na reklamu.

 "Nepýtame sa spotrebiteľov čo chcú. Oni to nevedia. Miesto toho vymyslíme čo potrebujú a budú chcieť a pripravíme to pre nich."

Comments are closed.