Prečo je “PREČO” v podnikaní tak dôležité

Prečo je "PREČO" v podnikaní tak dôležité

Včera sme si "povedali" niečo o využití kúzelného slovíčka "PREČO" v súkromí a dnes sa pozrieme na to, ako ho možno využiť vo svoj prospech v podnikaní. Predtým než začneme, pozrite si veľmi dobre nasledovný obrázok:

Ako vidieť, obrázok tvoria tri kruhy. Vždy sa začína od stredu otázkou PREČO, pokračuje AKO a nakoniec ČO. Postupnosť je veľmi dôležitá, v podstate kľúčová. Drvivá väčšina firiem, podnikateľov, manažérov, predajcov sa však pohybuje opačným smerom. Zvonku dovnútra a riešia ako prvé ČO. Nie je problém sa s týmito chybami stretnúť i na poli marketingu. A taká nesprávna reklama môže vyzerať napríklad i takto:

Toto je náš nový notebook. (ČO)

Má výkonný procesor, veľkú pamäť, nádherné prevedenie oblých tvarov a vynikajúcu výdrž na jedno nabitie. Naviac spolupracujeme so splátkovými spoločnosťami a vieme Vám vybaviť financovanie na desať mesiacov bez preplatenia. (AKO)

... (s PREČO sa ani neobťažovali)

Avšak tí najúspešnejší všetko čo robia, robia s jasným úmyslom PREČO to robia. A ich reklama to za nich "predáva" sama. Presvedčte sa sami:

Pri všetkom čo robíme, chceme spochybniť a zmeniť zavedené poriadky. Veríme, že je potrebné premýšľať inak. (PREČO)

Proti zavedeným poriadkom bojujeme tak, že naše produkty majú dokonalý dizajn, dajú sa jednoducho ovládať a sú užívateľsky prívetivé. (AKO)

A mimochodom, vyrábame i skvelé počítače. Nechcete si jeden kúpiť? (ČO)

Možno niektorí z Vás hneď spoznali, že sa jedná o reklamu veľkého jablka a to ešte z čias dávnych. A to je práve TO!, že i po takmer 40 rokoch od založenia dokážu vyrábať výrobky, ktoré nadchnú. I keď nie možno každého, ale každý v tejto firme má jasnú predstavu PREČO.

 

Apple 2014 - opäť dokazuje, že sa stále drží svojho PREČO: Premýšľať treba inak.

 

V Apple je PREČO dôvodom ku kúpe, nie ČO! Ich reklamy neponúkajú popisy technologických vymožeností produktu, nebolo to o nich, bolo to o nás. A my sme pochopili, PREČO ich chceme. Ďalším z mnohých príkladov je i príbeh s MP3 prehrávačom. Ako prvý ho uviedla na trh firma Creative ako: "5GB MP3 prehrávač". O 22 mesiacov neskôr uviedol Apple rovnaké zariadenie ako: "1000 skladieb vo vrecku". Ktorý by ste si kúpili Vy? Áno, nebol síce prvý, ale ponúkal PREČO (ho mať) a nie ČO. Pamätajte si! Ľudia nekupujú ČO robíte, ale kupujú PREČO to robíte. Ak nemá Vaša spoločnosť jasnú predstavu o svojom PREČO, tak potom okolie nemôže vnímať nič viac ako len ČO spoločnosť robí. A potom sa stávajú jediným nástrojom pri odlíšení manipulácia, ktorá spolieha na nátlak cien, funkcií, služieb alebo kvality.

Bohužiaľ existuje dostatok dôkazov o tom, že predaje sa výrazne nezvýšia a putá lojality sa nevytvoria, keď spoločnosť bude robiť všetko, ČO zákazníci chcú. Iba s jasným PREČO, keď ľudia budú veriť tomu v čo veríte Vy, môžu vzniknúť skutočné lojálne vzťahy.

Comments are closed.