Váš tím – Vaši hráči

Váš tím - Vaši hráči

Dnešný článok bude nadväzovať na predošlý "Prečo je PREČO v podnikaní tak dôležité" a teda i dnes sa budeme venovať obsahu knižky od Simona Sineka - Začněte s PROČ. Je výborné, ak ste si ho nechali trochu uležať a ešte lepšie bude ak si ho pár krát prečítate, rozoberiete a potrebné veci zakomponujete do svojho terajšieho podnikania. Keď tak urobíte je treba posunúť sa ďalej a začať sa venovať "Vašim ľuďom". Pre tých, ktorí nepochopili, mám na mysli zamestnancov, za ktorých ste (ak by ste nevedeli) plne zodpovedný. A to hlavne za ich prínos. Ak ste teda v posledných dňoch na niektorého z nich nadávali, tak už sme našli za to zodpovedného človeka. Práve číta tento článok 🙂

Ak chcete mať v tíme kvalitného hráča, môžete si ho buď riadne zaplatiť, alebo vychovať. Výchova, tak ako i výchova dieťaťa, však netrvá len prvé dni či týždne. I keď je osoba dospelá, musíte s ňou stále pracovať, musíte sa jej venovať a to s takou láskou a odhodlanosťou, ako keď chcete naučiť svojho štvornohého miláčika nejakému ďalšiemu kúsku. Ak máte však dostatok prostriedkov, môžete si najať kvalifikovaných ľudí a ušetriť tak čas i nervy. Keď takých ľudí už budete mať a poviete im, aby chodili do firmy a urobili svoju prácu, budú v najlepšom prípade presne to aj robiť. TO Vám však stačiť ale nebude!

Vy potrebujete samostatne zmýšľajúcich ľudí, ktorí budú pre prácu nadšení a budú ju vykonávať so zápalom - potrebujete motivovaných ľudí. Niektorí sú motivovaní, iných naopak treba motivovať. Ak máte toho prvého, o to lepšie. Výhra však nie je stále istá. Ak nedáte motivovanému človeku niečo v čo by veril, niečo väčšieho než len úlohu na ktorej má pracovať, skoro sa namotivuje ku tomu, aby si našiel novú prácu. Ľudia sa potrebujú cítiť hodnotní. Pokiaľ im teda budete neustále pripomínať, PREČO firma vznikla a budete ich motivovať aby hľadali spôsoby ako tento dôvod pri svojej práci uvádzať do života, potom budú robiť viac ako len svoju prácu.

"Vědel, že pokud chce dosáhnout dlouhodobého úspěchu, musejí lidé chtít vyhrát ne kvůli němu, akcionářům, dokonce ani ne kvůli zákazníkům - ale kvůli sobě. Proto ve všem co říkal, vždy zdůrazňoval, jaké to bude mít přínosy pro zaměstnance."

U niekoho však môže byť spúšťačom niečo iné, ako u ostatných a preto Váš spôsob motivovania nemusí byť úspešný na všetkých rovnako. Nie je však potrebné, aby ste kvôli tomu rozdeľovali svoj tím, ba práve naopak, silu svojho tímu dokážete využiť i v prospech slabšieho jednotlivca.

"Když si tedy společnosť vedla dobře, dostal každý 65 dolarů. Když ne, nedostal nikdo nic. Lidé dostávali samotné šeky! Částka tak tedy nebyla jenom přídavek ve výplatě. Byl v tom rozdíl. Šek byl tím symbolem výhry. Soutěžili jsem o něco, co mohli zaměstnanci vyhrát nebo prohrát společně, ne každý sám za sebe. Všechno pak co dělali, jim přinášelo pocit, že jsou v tom společně. A také byli."

A tak je Vašou úlohou, ako majiteľa spoločnosti PREČO, aby ste zabezpečil v týme ľudí, ktorí budú veriť v to, čo Vy.

Comments are closed.